Το 1962 μεταβαίνει στο Παρίσι με κρατική υποτροφία. Έτσι αρχίζει μια άλλη περίοδος που χαρακτηρίζεται από τους προβλημα-τισμούς του στην αφηρημένη τέχνη.

Τα έργα που βλέπετε παρακάτω είναι μια ολοκληρωμένη σειρά ξυλογραφιών ανεικονικής τέχνης των ετών 1962-1966 από ασπρόμαυρες ξυλογραφίες που χρησιμοποιεί 4 έως 5 διαφορετικά ξύλα τις φόρμες των οποίων καθορίζει και έτσι πετυχαίνει ολοκληρωμένες συνθέσεις με διαφορετικές ματιέρες.

Μια σειρά από αυτά τα έργα έχουν αγοραστεί από την Bibliotheque Nationale του Παρισιού (Cabinet des estampes).Αυτές τις ξυλογραφίες παρουσιάζει ο Κατσουλίδης το 1966 στην γκαλερί Astor, στην Αθήνα.



Hommage στο Γιώργο,
1964 ξυλογραφία

 


Hommage στο Γιώργο,
1964 ξυλογραφία

 


Κίνηση και φως,
1965 λιθογραφία

 


Φανταστικό τοπίο,
1966 λιθογραφία

 

  Περιστρεφόμενο καβαλέττο,
μοτέρ με επιτάχυνση


Για αυτή τη δουλειά ο γνωστός φιλόλογος και κριτικός τέχνης Γ.Π.Σαββίδης γράφει στον ''Ταχυδρόμο'' στις 15-11-1966:
«Η δυσκολία την οποίαν αισθάνεται ο τεχνίτης (ομιλώ για τον μεγάλον τεχνίτη) δεν στέκει εις το να δείξει φαντασία και πάθος, αλλά εις το να υποτάξει αυτά τα δύο πράγματα, με καιρό και με κόπο, εις το νόημα της Τέχνης. Αλλά εάν ετούτη είναι ή παλαιά ή νέα, δεν πειράζει, φθάνει να είναι Τέχνη που να σου ξαναθυμεί την Μεγάλη Μητέρα».«Για χάρη του Παναγιώτη Κατσουλίδη τολμώ να παραλλάξω-έστω και ανεπαίσθητα- τα λόγια που ο Σολωμός έγραφε με αφορμή τον Μπάιρον. Όχι μόνο γιατί πιστεύω πως στις κριτικές σημειώσεις του Ποιητή βρίσκονται τα στερεότερα θεμέλια όλης της Νεοελληνικής αισθητικής, μα και γιατί δεν ξέρω άλλον τεχνίτη της γενιάς μας στον οποίο τα λόγια αυτά να βρίσκουν σήμερα αξιότερο αντίκρισμα…»

 

Τα έργα αυτής της επόμενης περιόδου έγιναν με την τεχνική του περιστρεφόμενου καβαλέτου (το τελάρο δένεται επάνω στο μεταλλικό σταυρό του καβαλέτου που είναι προσαρμοσμένο σε ένα μοτέρ με επιτάχυνση.
Όταν το χρώμα χύνεται επάνω στο τελάρο που περιστρέφεται εκτινάσσεται με τη φυγόκεντρο προς τα έξω ακτινωτά, οι ακτίνες είναι λεπτές ανάλογα με την ταχύτητα. Bεβαίως πριν γίνεται η προετοιμασία της σύνθεσης.


Κύκλος με μικρή ταχύτητα,
1968 Μικτή τεχνική σε μουσαμά 150x150εκ.

 


Κύκλος με ταχύτητα,
1970 Μικτή τεχνική σε μουσαμά 150x150εκ.

 


Κύκλος,
1967 Μικτή τεχνική σε μουσαμά 150x150εκ.

 


Ηλιακός πηρύνας,
1970 Μικτή τεχνική σε μουσαμά 150x150εκ.

 


Για την τεχνική αυτή που είναι εντελώς πρωτότυπη του ζητήθηκε από το επιστημονικό περιοδικό της Οξφόρδης ''Leonardo'' και έγραψε ένα επεξηγηματικό άρθρο της όλης τεχνικής διαδικασίας (04-10-1969).Σημειωτέον ότι ο Κατσουλίδης από τις αρχές της δεκαετίας του '70 αναφέρεται στο μεγάλο Γαλλικό λεξικό καλλιτεχνών ''Benezit''.Με αυτά τα έργα ο Κατσουλίδης έκανε δύο μεγάλες ατομικές εκθέσεις στο Παρίσι το 1967 και το 1969, στην γκαλερί Susanne de Coninck με πολύ καλές κριτικές, και έλαβε μέρος στην 5η και 6η Biennale στο Γαλλικό τμήμα.

Συνέχεια...